سنگاپور: مادیت اور روحانیت کا حسین امتزاج

0

سید خالد حسین (سنگاپور)

جنوب مشرقی ایشیا کے بالکل جنوب میں خط استوا کے قریب واقع ایک جزیرے کا نام سنگاپور ہے۔ سنگاپور، جسے اس خطے کی ملائی زبان میں سنگاپورہ کہا جاتا ہے، ایک دولتمند اورجمہوری شہر- ریاست (city- state) ہے۔ ملیشیا اور انڈونیشیا کا یہ پڑوسی ملک ایک عالمی مالیاتی مرکز ہے اور بینکنگ و مالیاتی اداروں کے علاوہ اپنی انتہائی درجہ کی صفائی ستھرائی، ہائی ٹیک انڈسٹریز، جدید ترین الیکٹرانک آلات، ایماندار، مؤثر و مستعد حکومت، سخت قوانین، بہترین تعلیمی و طبی نظام، جگمگاتی ہوئی فلک بوس عمارتوں اور فیشن ایبل شاپنگ مالز کی وجہ سے دنیا بھر میں مشہور ہے۔
اس خطے کے قدیم تاریخی دستاویزات کے مطابق دوسری صدی عیسوی میں سنگاپور موجودہ جزیرہ نمائے ملیشیا اور انڈونیشیا پر واقع بدھ سلطنت سری وجیا کا حصہ تھا اور اہم سمندری راستوں اور جغرافیائی اہمیت کی وجہ سے یہ جزیرہ ایک اہم تجارتی بندرگاہ بن گیا تھا۔ تیرھویں اورچودھویں صدی میں اس جزیرے کو تیماسیک کے نام سے جانا جاتا تھا، لیکن چودھویں صدی کے آخر میں اس کا نام سنگاپورہ ہوگیا اور انگریزی میں یہ سنگاپور کے نام سے جانا جاتا ہے۔ سنگاپورہ سنسکرت سے ماخوذ ہے جس کے لغوی معنی “شیر شہر” کے ہیں۔’سنگا‘ سنسکرت کے لفظ ’سمہا‘ سے ہے جس کا مطلب ’شیر‘ ہے اور ’پورہ‘ کا مطلب ’شہر‘ ہے۔
تاریخی پس منظر
ملائی تاریخی دستاویزات کے مطابق سنگاپورہ کی سلطنت سن 1299 میں انڈونیشیا کے جنوبی جزیرے سماٹرا کے دارالخلافہ پالمبنگ (Palembang) کے شہزادے سانگ نیلا اتاما (Sang Nila Utama) نے قائم کی تھی۔ کہا جاتا ہے کہ ایک دن وہ شہزادہ اپنے چند ساتھیوں کے ہمراہ انڈونیشیا کے جزیرے بنتن (Bintan) پر کوئی مقام تلاش کر رہا تھا کہ ایک اونچے جگہ سے اسے ایک سفید ریتیلا جزیرہ نظر آیا۔ جب اس کو بتایا گیا کہ اس جزیرے کا نام تیماسیک ہے تو وہ اپنے ساتھیوں کے ہمراہ اس جزیرے کے لیے نکل پڑا۔ راستے میں ایک شدید طوفان کا سامنا کرنے کے بعد وہ جزیرے پر اترنے میں کامیاب ہو گیا۔ وہاں وہ جنگلی جانوروں کا شکار کررہا تھا کہ اس کو اچانک ایک عجیب سا جانور نظر آیا جس کا جسم سرخ، سر کالا تھا اور سفید گردن والی چھاتی تھی۔ یہ جانور دیکھنے میں بہت دلکش تھا اور جنگل میں غائب ہوتے ہی بڑی تیزی سے حرکت کرتا تھا۔ اس شہزادے نے اپنے وزیر اعظم سے پوچھا کہ یہ کون سا جانور ہے تو اس نے کہا کہ یہ شاید ایشیائی شیر ہے۔ اس کے بعد شہزادے نے تیماسیک میں رہنے کا فیصلہ کیا اور اس شیر کے نام پر اس جزیرے کا نام “سنگاپورہ” رکھا۔ البتہ بعض اہل علم مذکورہ شہزادے کے اس جزیرے پر قیام کی کہانی کو فرضی قرار دیتے ہیں اور سنگاپور کے نام کی ابتدا کے لیے متعدد متبادل تجاویز پیش کرتے ہیں۔
وقت اور اس خطے میں تبدیلیوں کے ساتھ اس جزیرے پر بھی تبدیلیاں آتی گئیں اور بالآخر انیسویں صدی کے اوائل میں سنگاپورہ ایک برطانوی تجارتی پوسٹ بن گیا۔ سن 1819 میں برطانیہ کی ایسٹ انڈیا کمپنی کے ایک اہلکار’ سر اسٹامفورڈ ریفلز‘ نے اس جزیرے پر ایک آزاد تجارتی بندرگاہ قائم کی۔ بندرگاہ کے قیام سے پہلے سنگاپورہ 120 ملائی مسلمانوں اور بیس سے تیس چینیوں پر مشتمل ایک چھوٹی سی بستی تھی۔ ملائی نسل کے لوگ سنگاپور کے اصل مقامی لوگ (sons of soil) ہیں لیکن بندرگاہ کے قیام کے بعد یہاں چینی لوگ آ کر بسنے اور کام کرنے لگے۔ اس وقت سنگاپورہ میں ہنر مند افرادی قوت اور مزدوروں کی ضرورت چینی تارکین وطن کو سنگاپور کی طرف راغب کرنے کا محرک بنی۔ یہ سلسلہ ہنوز جاری ہے اور نتیجتاً سنگاپور ایک چینی اکثریتی ملک بن گیا ہے۔ آج سے ڈیڑھ سو سال قبل یہاں بڑی تعداد میں جنوبی ہند کے لوگ بھی ملازمت اور تجارت کے سلسلے میں آگئے اور یہیں بس گئے۔ لوگ تامل ہیں اور یہ لوگ سنگاپور کی آبادی کا پانچواں بڑا حصہ ہیں۔برطانوی دور حکومت میں سنگاپور نے ایشیا کے مختلف حصوں سے آنے والے تارکین وطن کو اپنی طرف متوجہ کرتے ہوئے تجارت کے ایک مرکز کے طور پر تیزی سے ترقی کی۔
دوسری جنگ عظیم کے دوران سنگاپور کو ایک دھچکا لگا جب 1942 سے 1945 تک اس جزیرے پر جاپانیوں کا قبضہ رہا۔ جنگ کے بعد سنگاپور ایک خود مختار حکومت اور بالآخر آزادی کی طرف گامزن ہوا۔ 1959 میں سنگاپور نے برطانوی سلطنت کے اندر خود مختاری حاصل کرلی۔ ستمبر 1963 میں برطانوی کالونیوں شمالی بورنیو (موجودہ مشرقی ملیشیا کا حصہ سبا)، سراواک اور سنگاپور پر مشتمل ملایا فیڈریشن کے انضمام سے ملیشیا کا قیام ہوا۔ 1963 سے 1965 تک سنگاپور ملیشیا کی 14 ریاستوں میں سے ایک تھا، لیکن اس جگہ مختلف نسلی گروہوں کے ہونے کی وجہ سے یہاں کے لوگوں کے درمیان تنازعات اورکشیدگی کا باعث بنے اور سنگاپور کی حکمران پیپلز ایکشن پارٹی نے، جس کی قیادت آنجہانی لی کوان یو (Lee Kuan Yew) کر رہے تھے، سنگاپور کی ملیشیا سے مکمل آزادی کے لیے زور دیا۔ بالآخر 9 اگست 1965 کو سنگاپور ملیشیا سے الگ ہو کر ایک آزاد اور خود مختار ریاست بن گیا اور اس طرح یہاں جمہوریت کی تشکیل ہوئی۔ اس کی ملیشیا سے علیحدگی کی بڑی وجہ ملیشیا کی حکومت اور سنگاپور کی چینی اکثریت کے درمیان سیاسی اور اقتصادی اختلافات تھے۔
آزادی کے بعد سنگاپور کو متعدد چیلنجوں کا سامنا کرنا پڑا، جن میں محدود زمین اور قدرتی وسائل، نسلی تنوع اور بے روزگاری شامل تھے۔ وزیر اعظم لی کوان یو کی قیادت میں سنگاپور تیزی سے اقتصادی ترقی اور شہر کاری کی راہ پر گامزن ہوا۔ حکومت نے غیر ملکی سرمایہ کاری کو راغب کرنے، تعلیم کو فروغ دینے اور مینوفیکچرنگ، مالیات اور سیاحت جیسی صنعتوں کو ترقی دینے پر توجہ دی۔ اس طرح سنگاپور نے اپنی آزادی کے بعد سے قابل ذکر ترقی اور تبدیلی حاصل کر لی ہے۔ آج یہ دنیا کے معروف ترین مالیاتی مراکز میں سے ایک ہے اور تجارت، لاجسٹکس اور ٹیکنالوجی کا عالمی مرکز بن گیا ہے۔ اس ملک نے بنیادی ڈھانچے، تعلیم، صحت کی دیکھ بھال اور سماجی بہبود میں مسلسل سرمایہ کاری کی ہے۔ سنگاپور نے اپنی صاف ستھری اور موثر حکمرانی کی وجہ سے بھی شہرت حاصل کی ہے۔ آج سنگاپور اپنی ترقی پذیر معیشت، جدید انفراسٹرکچر، کثیر الثقافتی معاشرے اور اعلیٰ معیار زندگی کے لیے جانا جاتا ہے۔ یہ ایک عالمی شہر-ریاست کے طور پر اپنی پوزیشن کو برقرار رکھنے کے لیے موافقت اور اختراعات جاری رکھے ہوئے ہے۔ اس طرح سنگاپور، جو اس علاقے کے بڑے تجارتی راستوں کے سنگم پر واقع ہے، مختلف ثقافتوں اور مذاہب کا مرکز بن گیا۔
مذہبی و سماجی ہم آہنگی
یہ سچ ہے کہ دنیا کے نقشے پر 712 مربع کیلومیٹر پر پھیلے اس خوشحال ’سرخ نقطے‘ میں وہ سب کچھ موجود ہے جو ایک ماڈرن ملک یا شہر میں ہونا چاہیے، لیکن اس مادی طور پر ترقی یافتہ معاشرے میں روحانیت کا عنصر بھی بہت نمایاں ہے،کیونکہ یہاں کے زیادہ تر باشندے چار بڑے مذاہب بدھ مت، اسلام، عیسائیت اور ہندومت میں سے کسی ایک کے ماننے والے ہیں۔ سنگاپور مختلف نسلوں، مذاہب، برادریوں اور ثقافتوں کا گہوارہ ہے۔ اکثریت چینی نسل کے لوگوں کی ہے جن میں زیادہ تر بدھ، تاؤسٹ اور عیسائی ہیں۔ ملائی نسل کے لوگ سب سے بڑی اقلیت میںہیں۔باقی ہندوستانی، پاکستانی، عرب، بنگلہ دیشی اور دنیا کے دوسرے علاقوں کے لوگ بھی ہیں۔ اس جگہ مسلمان بھی ایک بڑے حصے پرآبادی ہیں ،لیکن تعداد میں بدھ اور عیسائیوں کے بعد تیسرے نمبر پر ہیں۔ ہمہ جہت تکنیکی، مالی اور صنعتی ترقی اور خوشحالی کے حصول میں ملک کی غیر معمولی کامیابی کے باوجود زیادہ تر سنگاپور کے باشندے اپنے اپنے عقیدے پر قائم ہیں۔ ملک میں چار زبانیں انگریزی، چینی، ملائی اور تمل ہیں، لیکن عام زبان انگریزی ہے۔ یہ ملک اپنی نسلی، فرقہ وارانہ اور مذہبی و سماجی ہم آہنگی کیلئے جانا جاتا ہے اور یہ حقیقت خاص طور پر مذہبی تہواروں کے دوران واضح ہوتی ہے۔ یہ ہم آہنگی اس ملک کی پرامن بقا، باہمی بقائے باہمی، ہمہ گیر ترقی اور جامع خوشحالی کی بنیاد ہے۔
اسلام کی آمد
سنگاپور میں اسلام کی آمد کی تاریخ اتنی ہی پرانی ہے جتنی ملیشیا، انڈونیشیا اور دیگر پڑوسی ممالک کی ہے۔ سنگاپور کی ابتدائی تاریخ میں ہندومت اور بدھ مت کی موجودگی ملتی ہے، لیکن اسلام کی آمد نے جزیرے پر ایک انمٹ نشان چھوڑا ہے۔ سنگاپور میں اسلام کے ابتدائی تاریخی ریکارڈوں کا سراغ سری وجیا سلطنت کے دور میں چودھویں صدی میں پایا جا سکتا ہے۔ اسلام کے پھیلاؤ نے انیسویں صدی میں جزیرہ نمائے ملائی اور برصغیر سے مسلمان تاجروں اور مہاجرین کی آمد کے ساتھ زور پکڑا۔ سنگاپور میں اسلام کا اثر مذہبی رسومات سے آگے بڑھ گیا۔ اسلامی تعلیمات نے مقامی ملائی آبادی کی شناخت اور ثقافتی ورثے کی تشکیل میں اہم کردار ادا کیا۔ مساجد، اسلامی اسکولوں اور مذہبی تنظیموں کی ترقی اسلام کی بڑھتی ہوئی موجودگی اور مذہبی رہنمائی و تعلیم فراہم کرنے کی ضرورت کی عکاسی کرتی ہے۔ جدید سنگاپور میں اسلام کو عیسائیت، بدھ مت اور ہندو مت کے ساتھ ملک کے بڑے مذاہب میں سے ایک کے طور پر تسلیم کیا جاتا ہے۔ یہاں کی حکومت مختلف مذہبی برادریوں کے درمیان باہمی افہام و تفہیم اور احترام کو فروغ دے کر مذہبی ہم آہنگی کو یقینی بناتی ہے۔ ملک کے دستور میں ملائی نسل کے لوگ اور دیگر اقلیتیں خصوصی پوزیشن رکھتی ہیں۔ دستور کی دفعہ 152 کے مطابق ملک میں نسلی اور مذہبی اقلیتوں کے مفادات کا مسلسل خیال رکھنا حکومت کی ذمہ داری ہوگی۔ حکومت اپنے فرائض کو اس طرح استعمال کرے گی کہ ملائی لوگوں کی خصوصی حیثیت کو تسلیم کیا جائے اور اس کے مطابق حکومت کی ذمہ داری ہوگی کہ وہ ان کے سیاسی، تعلیمی، مذہبی، اقتصادی، سماجی اور ثقافتی مفادات اور مالائی زبان کی حفاظت، مدد، پرورش اور ترویج کرے۔ ملک کا قومی ترانہ بھی ملائی زبان میں ہے۔ ورلڈ میٹر کے مطابق سنگاپور کی کل آبادی ساٹھ لاکھ بیس ہزار ہے، جن میں تقریباً76 فیصد چینی نسل کے لوگ ہیں، ساڑھے پندرہ فیصد نسلی ملائی ہیں، ساڑھے سات فیصد ہندوستانی نڑاد ہیں اور بقیہ دیگر دوسرے ممالک کے لوگ ہیں۔کل آبادی میں تقریباً 31 فیصد بدھ، 19 فیصد عیسائی، 15.6 فیصد مسلمان، 8.8 فیصد تاؤاسٹٹ اور دیگر چینی مذاہب کے ماننے والے، پانچ فیصد ہندو اور اعشاریہ چھ فیصد سکھ اور دیگر مذاہب کے لوگ ہیں۔
سنگاپور میں مسلم کمیونٹی متنوع ہے اور مختلف نسلی گروہوں جیسے ملائی، عرب، ہندوستانی اور پاکستانی پر مشتمل ہے۔ مسلم آبادی کی اکثریت تقریباً 80 فیصد نسلی ملائی ہیں جبکہ 13 فیصد ہندوستانی نڑاد ہیں۔ مسلمانوں کی اکثریت سنی ہے اور اہل تشیع کی تعداد بہت کم ہے۔ ملائی مسلمان تصوف کی طرف مائل ہونے کے ساتھ شافعی مکتب فقہ کی پیروی کرتے ہیں۔ وہ اپنے اکثریتی ساتھی چینی ہم وطنیوں کی طرح زیادہ تر پڑھے لکھے، متمول اور روادار لوگ ہیں۔ سنگاپور میں 72 مساجد ہیں۔ یہ مساجد مسلم کمیونٹی سینٹرز اور پارٹ ٹائم مدرسوں کے طور پر بھی کام کرتی ہیں۔ مسجد سلطان ملک کی سب سے بڑی اور مشہور مسجد ہے۔ ملک میں چھ اسلامی مدارس ہیں جو دینی تعلیم کے ساتھ ساتھ قومی نصاب کے مطابق عصری تعلیم بھی دیتے ہیں۔ سن 1968 میں قائم ہوئی اسلامک ریلیجیئس کونسل آف سنگاپور (MUIS) مسلم کمیونٹی کو مدد، رہنمائی اور خدمات فراہم کرنے میں اہم کردار ادا کرتی ہے۔ یہ سرکاری تنظیم سنگاپور کی بنیادی اسلامی تنظیم ہے اور یہ تنظیم مسلم امور کے انتظام کی ذمہ دار دیکھتا ہے۔ یہ تنظیم اسلامی تعلیم، سماجی بہبود اور کمیونٹی کی ترقی کو فروغ دیتا ہے اور ملک میں مدارس کی انتظامیہ اور نصاب کی نگرانی کرتا ہے۔ دیگر اسلامی تنظیموں میں سنگاپور اسلامک اسکالرز اینڈ ریلیجیئس ٹیچرز ایسوسی ایشن اور مختلف نسلی بنیادوں پر مسلم تنظیمیں شامل ہیں۔ ایسوسی ایشن آف مسلم پروفیشنلز سنگاپور مسلم کمیونٹی کی خدمت کرنے والی ایک غیر منافع بخش تنظیم ہے۔ دارالارقم (مسلمان کنورٹس ایسوسی ایشن آف سنگاپور) ایک ایسا اسلامی ادارہ ہے جو مسلموں، غیر مسلموں اور نو مسلموں میں دعوت دین، دینی تعلیم اور سماجی بہبود کا کام کرتا ہے۔ دارالارقم میں ہر سال تقریباً 700 افراد اسلام قبول کرتے ہیں، جن میں سنگاپور کے شہری اور غیر ملکی دونوں شامل ہیں۔ تمام مذاہب کے پیروکار دارالارقم کا دورہ کرتے ہیں ،لیکن اسلام قبول کرنے والوں کی اکثریت عیسائیوں کی ہے، اس کے بعد بدھ اور ہندو ہیں۔ آبادیاتی پالیسی کی بدولت آج سنگاپور کے ہر کونے میں مسلمان نظر آتے ہیں۔ باحجاب مسلم خواتین ہر طرف عام طور پر نظر آتی ہیں اور اس مذہبی عمل کا ملک میں احترام اور تحفظ کیا جاتا ہے۔
سنگاپور کا متنوع قانونی نظام اپنے شہریوں کے مختلف مذہبی اور ثقافتی پس منظر کا احترام کرتا ہے اور ان کو ایڈجسٹ کرتا ہے۔ حالانکہ سنگاپور ایک کثیر الثقافتی معاشرہ ہے جس میں ایک قابل ذکر مسلم آبادی ہے، لیکن اس کا قانونی نظام قانون سازی کی بنیاد کے طور پر اسلامی قانون (شریعت) کو شامل نہیں کرتا ہے۔ تا ہم یہ بات قابل غور ہے کہ سنگاپور میں مسلم آبادی کے لیے پرسنل لاء جیسے شادی، طلاق اور وراثت سے متعلق معاملات میں الگ الگ قوانین موجود ہیں۔یہ قوانین ایڈمنسٹریشن آف مسلم لاء ایکٹ (AMLA) کے زیر انتظام ہیں اور ملک کے عمومی قانونی فریم ورک کے ساتھ ساتھ مسلم کمیونٹی میں لاگو ہوتے ہیں۔
سنگاپور میں عید الفطر (جسے ملائی زبان میں ہری رایا پوسا) اور عید الاضحی (ہری رایا حاجی) کہتے ہیں بڑے زور شور اور عقیدت سے منائے جاتے ہیں۔ ان تہواروں کی ثقافتی اور مذہبی اہمیت ہے۔ عید الفطر کے بعد شوال کے پورے مہینے ہر چھٹی کے دن مسلمان اپنے گھروں میں کئی گھنٹوں کے اوپن ہاؤس (open house) کے نام سے پروگرام رکھتے ہیں جس میں خاندان کے لوگ اور دوست احباب ایک دوسرے سے سے ملنے جاتے ہیں اور ملائیوں کے خصوصی کھانوں اور مٹھائیوں سے لطف اندوز ہوتے ہیں۔
یہ بات قابل غور ہے کہ سنگاپور میں اپنی مسلم آبادی کے لیے پرسنل لا، جیسے شادی، طلاق اور وراثت سے متعلق معاملات میں الگ الگ قوانین موجود ہیں۔ یہ قوانین ایڈمنسٹریشن آف مسلم لاء￿ ایکٹ (AMLA) کے زیر انتظام ہیں اور ملک کے عمومی قانونی فریم ورک کے ساتھ ساتھ مسلم کمیونٹی میں لاگو ہوتے ہیں۔ سنگاپور میں نوآبادیاتی دور سے ہی مسلمانوں کے پاس شادی، طلاق اور دیگر سول معاملات سے متعلق اپنے قانونی دائرہ اختیار ہیں۔ شرعی عدالت کے علاوہ یہاں سن 1978 سے رجسٹرار آف مسلم میریجز کے نام سے ایک مسلم شادیوں کے رجسٹریشن کا آفس بھی موجود ہے۔
سنگاپور میں رہنے والے عرب، جو دراصل یمنیوں کی اولاد ہیں جو تقریباً 200 سال قبل انڈونیشیا سے یہاں دوبارہ ہجرت کر گئے تھے، بظاہر مقامی یا مقامی ہو چکے ہیں، اپنی ثقافت سے اپنا تعلق کھو رہے ہیں اور بہت سے لوگ عربی بھی نہیں بولتے ہیں۔ ان میں سے کوئی نماز میں آپ کے ساتھ کھڑا ہو سکتا ہے، بس یا ٹرین میں آپ کے قریب بیٹھا ہو یا کسی دکان میں آپ کے ساتھ معاملہ کر رہا ہو، لیکن آپ اسے پہچان نہیں سکتے۔ تاہم، حقیقت یہ ہے کہ وہ دیگر ظاہری طریقوں سے عربوں کے طور پر نمایاں رہے ہیں۔
سنگاپور میں ان کے وجود کی مختلف نشانیوں میں ان کے کاروباری نام کی تختیاں، ان کے نام پر رکھے گئے بڑے مدارس، پرانے سنگاپور کے راستے جیسے عرب اسٹریٹ، بغداد اسٹریٹ، بسورہ سٹریٹ، مسقط اسٹریٹ اور الجنید روڈو مختلف مساجد، کوٹھیاں اور یہاں تک کہ سب وے شامل ہیں۔ الجنید اور خطیب جیسے اسٹیشنوں کا نام ان کے قبیلوں کے نام پر رکھا گیا ہے۔ ان کی تنظیم کا نا عرب ایسوسی ایشن آف سنگاپور ہے۔
سنگاپور میں عربوں اور دیگر مسلمانوں کی چھوڑی ہوئی بہت سی وقف کی املاک بھی موجود ہیں۔ یہ املاک مختلف ذرائع سے آمدنی پیدا کرتی ہیں، جیسے عمارتیں کرائے پر دینا، زمین لیز پر دینا یا فنڈز کی سرمایہ کاری کرنا۔ ان جائیدادوں سے حاصل ہونے والی آمدنی کو وقف اثاثوں کی دیکھ بھال اور ترقی اور نامزد خیراتی کاموں کی حمایت کیلئے استعمال کیا جاتا ہے۔ یہ مسلم کمیونٹی کو فائدہ پہنچانے یا مخصوص دینی یا خیراتی مقاصد کو پورا کرنے کیلئے استعمال کی جاتی ہیں اور مساجد، اسکولوں، مدرسوں، اسپتالوں، یتیم خانوں اور دیگر عوامی سہولیات کی تعمیر اور دیکھ بھال کیلئے فنڈز فراہم کرتی ہیں۔ اس کے علاوہ 2009 میں MUIS کی قائم کردہ رحمت للعالمین فاؤنڈیشن نام کی تنظیم مسلم کمیونٹی کو ریلیف مہیا کرانے کا کام کرتی ہے تاکہ نسل، رنگ یا عقیدے سے قطع نظر سب کی دیکھ بھال اور سب کیلئے ہمدردی کا جذبہ پیدا کیا جا سکے۔
سنگاپور میں حلال سرٹیفیکیشن کے لیے ایک منظم نظام ہے جو اس بات کو یقینی بناتا ہے کہ خوراک، مصنوعات اور خدمات اسلامی غذائی قوانین کی پابندی کریں۔ MUIS سنگاپور میں حلال مصنوعات اور اداروں کی تصدیق اور ان کو منظم کرنے کا ذمہ دار ادارہ ہے۔ حلال سرٹیفیکیشن کا لوگو، جسے بین الاقوامی سطح پر تسلیم کیا جاتا ہے، مسلمانوں کو یقین دلاتا ہے کہ پروڈکٹ یا سروس حلال ہے۔سنگاپور کا سرکاری حج کا کوٹہ ایک ہزار افراد سے کم ہے۔ یہ کوٹہ OIC کے سن 1987 کے مسلم آبادی کے ایک فیصد کوٹہ کے فارمولے پر مبنی ہے۔ چونکہ سنگاپور میں استطاعت کی وجہ سے عازمینِ حج کی تعداد بہت زیادہ ہے اس لیے انھیں کئی دہائیوں تک حج کا انتظار کرنا پڑتا ہے۔ موجودہ عازمینِ حج کی ویٹنگ لسٹ 34 سال کی ہے۔

سوشل میڈیا پر ہمارے ساتھ جڑنے کے لیے یہاں کلک کریں۔ Click 👉 https://bit.ly/followRRS