تبدیلی کی عوامی خواہش

0

راکیش شریواستو

موجودہ انتخابی نتائج اور ووٹنگ میں عوام کی شرکت کا فیصد بتاتا ہے کہ ہندوستانی سیاست عدم استحکام کے آخری مرحلے میں داخل ہو چکی ہے، جس کی مثال کسی ایک جماعت کو اپنے بل بوتے پر اکثریت حاصل نہیں کرنا ہے اور حکومت بنانے کے لئے سب سے بڑی پارٹی کے طور پر ابھرنے والی بی جے پی کو بھی اپنے اتحادیوں پر انحصار کرنا پڑے گا۔ یہ اندازہ نہیں لگایا جا سکتا کہ ایسی مدت کب تک چلے گی، لیکن یہ بات طے ہے کہ یہ سب اس بات پر منحصر ہے کہ عوامی ذہن اس عدم استحکام کو ختم کرنے میں کس حد تک بامعنی اور مؤثر کردار ادا کرتا ہے۔ موجودہ انتخابات میں ووٹر ٹرن آؤٹ ماضی میں ہونے والے دیگر انتخابات کے مقابلے میں کم رہا ہے اور انتخابی نتائج نے یہ بھی عندیہ دیا ہے کہ عوام میں تبدیلی کی بھوک بدستور موجود ہے۔
تاہم ہندوستانی عوام میں تبدیلی کی بھوک آزادی کے 20 سال بعد 1967 سے شروع ہوئی تھی۔ غیر کانگریسی حکومتیں بنیں، لیکن سیاسی بے راہ روی کی وجہ سے یہ تبدیلی بامعنی اور معیاری تبدیلی میں تبدیل نہ ہو سکی۔ وجہ یہ تھی کہ غیر کانگریسی حکومتوں کی قیادت ان لوگوں کے ہاتھ میں تھی جو اپنے ذاتی عزائم کی تکمیل کے لیے کانگریس چھوڑ چکے تھے۔ یہیں سے ہندوستانی سیاست میں رجعت پسند قوتیں ابھریں ان کی وجہ سے 1977 کے منی انقلاب کو چھوڑ کر سیاسی جماعتیں اب تک غیر کانگریسیت کی بنیاد پر قائم ہیں۔ غیر کانگریسیت ووٹوں کو متوازن کرنے کا ایک نعرہ بن گیاہے، جس کے ذریعے ہندوستانی سیاست کو ذات پات کی تنگی تک پہنچا دیا گیا ہے تاکہ جلد از جلد اقتدار حاصل کیا جا سکے اور ذات پات کی مساوات کی وجہ سے ہی تشدد سیاست کا ہتھیار بن گیا ہے۔ آج کی طرح، سیاسی جماعتیں مختلف ناموں (ہندو یوا واہنی، آدم سینا، بجرنگ دل اور دیگر علاقائی فوجیں) سے متشدد فوجیں بنا رہی ہیں۔
اس کو وشوناتھ پرتاپ سنگھ نے دانستہ یا غیردانستہ طور پر سماجی انصاف کا نعرہ دے کر تقویت دی۔ منڈل کے مسائل کو لے کر وی پی سنگھ، نیشنل فرنٹ کے سب سے بڑے جز کے طور پر، ایسی بھول بھلیا میں پھنس گئے تھے جہاں پسماندہ طبقات اور مسلمانوں کو انصاف فراہم کرنے کے نام پر سماج کو چھوٹے چھوٹے حصوں میں تقسیم کرنے کی کوشش کی گئی اور اسی کے بعد سماجی انصاف کے نام پر اونچی ذاتوں کے مقابلے میں پسماندہ، ہریجن اور مسلم برادریوں کے درمیان انتخابی مساوات پیدا کرنے کی کوشش کی جاتی رہی ہے۔ سیاسی پارٹیاں انتخابی مساوات کو نظریاتی شکل میں عوام کے سامنے پیش کرتی رہی ہیں، جس کا آغاز کانگریس پارٹی میں ذاتی عزائم رکھنے والے لوگوں نے کیا تھا۔ یہ کانگریسی کلچر ہے جس نے آزادی کے بعد سے ہندوستانی سماج کو غیر مستحکم اور پرتشدد رکھا ہے۔

کانگریس پارٹی کا صرف ایک نعرہ ہے کہ صرف وہی ایک مستحکم حکومت فراہم کر سکتی ہے، جب کہ عوام 1967 سے مسلسل اس نعرے کے خلاف ووٹ دے رہے ہیں۔ 1991 کے انتخابات میں حکومت بنانے کے لیے کسی کو اکثریت نہیں دی۔
1998 میں بھی عوام نے ملک کو مستحکم حکومت نہیں دی۔ اور واضح مینڈیٹ نہ ملنے کی وجہ سے وہ حکومت صرف تیرہ ماہ ہی چل سکی۔ 1999 میں بھی اتحادی (قومی جمہوری اتحاد) کی حکومت کو مینڈیٹ دیا گیا۔ اسی طرح 2004 میں بھی کسی ایک جماعت کو اکثریت نہیں ملی۔ لیکن اس بار یو پی اے نے بائیں بازو کی سیاسی جماعتوں کی حمایت سے حکومت بنائی اور اس نے 2014 تک ہندوستان پر دو بار حکومت کی۔ 2014 کے نتائج یقیناً مختلف تھے۔ عوام نے مستحکم حکومت کا مینڈیٹ دیا۔ جو بی جے پی کی قیادت میں این ڈی اے کے طور پر اگلی دو میعادوں تک 2024 تک قائم رہا۔ 2024 میں اچانک مودی کے گرد بنی ناقابل تسخیر تصویر ختم ہو گئی۔ ووٹرز نے جمود پر عدم اطمینان کا اظہار کیا۔ اب اس نئی حکومت کو اقتدار میں آنے کے بعد پہلی بار پرانے اتحادیوں پر انحصار کرنا پڑے گا۔

دوسری طرف یہ مینڈیٹ کانگریس کی قیادت والی اپوزیشن کو بھی نئی توانائی دے گا۔ اس سے واضح ہوتا ہے کہ عوام کا سیاسی جماعتوں سے اعتماد اٹھ چکا ہے اور وہ ان کے ہر انتخابی نعرے کے خلاف ووٹ دے رہے ہیں۔ اور تبدیلی کی اپنی بھوک کو برقرار رکھنا۔ درحقیقت آزادی کے 77 سال گزرنے کے بعد بھی (اس مرحلے پر آدمی پوری عمر کو پہنچ جاتا ہے) سیاسی عمل ترقی نہیں کر سکا ہے۔ کسی بھی پارٹی کا آل انڈیا فارمیٹ اب موجود نہیں ہے۔ پارٹیوں کے بجائے لیڈروں کے ٹولے بنائے گئے۔ جس کی وجہ سے نظریاتی و نظریاتی وابستگی ختم ہو گئی ہے اور اس کی جگہ ذاتی عزائم نے لے لی ہے۔ (ہم نے ابھی تک کوئی عالمی طور پر قبول شدہ تعلیمی پالیسی نہیں بنائی ہے، جو کسی شخص کی ترقی کا پہلا مرحلہ ہو۔)٭٭٭

سوشل میڈیا پر ہمارے ساتھ جڑنے کے لیے یہاں کلک کریں۔ Click 👉 https://bit.ly/followRRS